måndag 11 februari 2013

SKÖNA SÖNDAG

 

DSC_0527

Skönt när man kan få lite sovmorgon & barnen tassar upp och kollar in tv:n en liten stund så mamman kan få sträcka på sig iallafall en halvtimme innan frukostmys. Det är något speciellt med söndagsmorgnar när man är ledig man kan njuta frukosten på ett annat sätt.

 

DSC_0511 DSC_0502 DSC_0506 DSC_0500 DSC_0512

DSC_0515 DSC_0518

Eftermiddagen ägnade vi åt skridskoåkning tillsammans med kusin Lukas och Lukas pappa. Var länge sen jag stod på ett par skridskor så lite vingligt var det allt. Och den lilla i familjen hon nöjer sig än så länge med att bara gå på isen med klubba. När vi kom hem ville barnen ha mellis ute i snökojorna så varm choklad och macka ute i snön fick det bli. måste erkänna att jag är väldigt glad i alla dom fina årstiderna vi faktiskt har i Sverige.

 

Ja hur går det då med renoveringen? Ganska bra framåt, ikväll har vi lagt färdigt golvet i vardagsrummet så där är det bara golvsocklarna kvar. Så nu har vi börjat riva tapet i matsalen, är lite nervös över tapeten jag valt då jag inte valde en VIT tapet:)  men hoppas att det blir bra… Längtar tills allt är klart och allt byggdamm är borta så jag kan börja göra det roliga… och eftersom alla möbler från matsalen just nu hamnat i vardagsrummet så kan jag inte färdigställa det heller, men den som väntar på något gott:)

Nedan en bild från golvet som är lagt, det är ett vitpigmenterat furugolv känns riktigt bra kommer bli väldigt ljust och skönt.

                             DSC_0528

Ha det Gott / Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar